OpenGL vs Direct-X

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
x daha başarılı tercih ederim gl inde iş yaptığı yerler oluyor tabiki
 

Konuma hoşgeldiniz bu konuda OpenGL ve Direct-X karşılaştırması yapıyorum.

OpenGL'den başlayalım.
(Open Graphics Library), Silicon Graphic Inc. tarafından geliştirilmiş donanımın desteğ kullanarak 2D ve grafikleri ekrana çizdirmek amacıyla kullanı bir uygulama geliştirme arabirimidir ( ).

Tamamen ücretsiz olan OpenGL başta olmak üzere , ve Solaris gibi öne çıkan işletim sistemlerinde yaygın şekilde kullanılmaktadır. Bilgisayarların haricinde OpenGL, cihazlar ve konsolları içerisinde de yer sahibidir.

İlk defa 1992 yılında tasarlanan standart günümüze erişinceye dek geliştirilmiş ve nihai olarak 4.4 sürümüne ulaşmıştır. Birçok alanda kullanılan bir API olması ve yazılımların içerisinde çoğunlukla 'in yanı sıra OpenGL desteğinin de verilmesi nedeniyle OpenGL grafik dünyasında artık reddedilemeyecek bir standart haline gelmiştir.

Günümüzün popüler grafik kartı üreticilerinin tümü ürettikleri grafik kartlarının içerisinde mutlaka OpenGL desteğini de sunmaktadır. Son çıkan sürümü olan 4.4 itibariyle OpenGL 700'ün üzerinde fonksiyona sahiptir.

OpenGL Nerelerde Kullanılır?

OpenGL uzun bir süre boyunca , , bilimsel ve bilgisel görselleştirme çalışmaları, uçuş simülasyonları ve elbette oyunları içerisinde kullanılmaktadır. OpenGL'den yazılımcılar geliştirme aşamasında faydalanırken biz kullanıcılar kullandığımız yazılımlarda faydalanıyoruz. OpenGL'i kullanarak donanımımızın yazılımla tam ve doğrusal hareketini sağlıyor ve böylece yüksek performans elde etmeye çalışıyoruz.

Neden OpenGL Değil de DirectX Daha Çok Kullanılıyor?

OpenGL şuanda Khronos Group adında ve gelir kaygısı taşımayan konsorsiyumu tarafından yönetiliyor. OpenGL'i yöneten kişiler gelir kaygısı gütmüyorken DirectX'in mimarı olan gelir kaygısı güden ve kar odaklı bir şirkettir. Durum böyle olunca Microsoft DirectX'in pazarlamasında daha aktif bir rol oynuyor ve geliştiricileri daha çok teşvik edebilme şansı doğuyor. Diğer yandan DirectX ile alınan kullanıcı yorumlarının sıklığı da gelişticileri DirectX'e yönlendiren bir diğer başka neden olarak gösterilebilir.


Direct-X Geçebiliriz.
DirectX, Microsoft‘un oyunlar ve çoklu ortam yazılımları için geliştirdiği bir kümesidir. Oyun geliştiricileri DirectX kütüphanelerini kullanarak her çeşit bilgisayar üzerinde çalışan oyunların veya programların çalışmasına yardımcı olur.

Geçmişde, DirectX Windows ile birlikte sunulmazdı. İndirme işlemini ve güncellemesini manuel olarak takip etmek gerekiyordu. Windows 8’den sonra Microsoft, DirectX’i Windows’un bir parçası olarak eklemiştir. Böylece, Windows güncelleme (Update) yapıldığında DirectX’de güncellenmiş oluyor. DirectX’in en son sürümü sadece Windows 10’da bulunan DirectX 12’dir. Windows 7 ve 8, DirectX 11’de kalmıştır.

Her oyun farklı bir DirectX sürümüne ihtiyaç duyar. Örneğin, geliştirici DirectX 11 güncellemesi 40’ı kullanmak için bir oyun yazmışsa, o zaman sadece 40 sürümü çalışacaktır. Böylece, yeni bir oyun kurduğunuzda, muhtemelen benzersiz bir DirectX kopyasını kuracaktır. Bu, sisteminizde potansiyel olarak düzinelerce kopyaya sahip olmanızı sağlar.

Yukarıda belirtilen klasörlerdeki DirectX dosyalarını silmemelisiniz. Bu, oyunların veya diğer programların düzgün çalışmasını durdurabilir. Belirli bir DirectX sürümü ile sorun yaşıyorsanız, onu kullanan oyunu yeniden yüklemeyi deneyin.


Neden OpenGL Değil de DirectX Daha Çok Kullanılıyor?

OpenGL şuanda Khronos Group adında ve gelir kaygısı taşımayan konsorsiyumu tarafından yönetiliyor. OpenGL'i yöneten kişiler gelir kaygısı gütmüyorken DirectX'in mimarı olan gelir kaygısı güden ve kar odaklı bir şirkettir. Durum böyle olunca Microsoft DirectX'in pazarlamasında daha aktif bir rol oynuyor ve geliştiricileri daha çok teşvik edebilme şansı doğuyor. Diğer yandan DirectX ile alınan kullanıcı yorumlarının sıklığı da gelişticileri DirectX'e yönlendiren bir diğer başka neden olarak gösterilebilir.

Bana soracak olursanız OpenGL Kat kat daha iyi
Quake Testi
Direct-X-75 FPS
OpenGL-400 Küsür
Görüntü kaliteleri aynı.
güzel paylaşım :)
 
Bilgilendirme için sağol gayet açıklayıcı olmuş
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

  Şuanda konuyu görüntüleyen kullanıcılar


Üst Alt