Metin2 Syserr Hataları Çözümleri

KalpsizTR

Bronz Üye
Katılım
3 Ara 2020
Mesajlar
37
Beğeniler
5
Metin2 Syserr Hataları Çözümleri

Konu içerisinde bildiğiniz hata var ve çözümünü biliyorsanız paylaşın konuya dahil ederim. Ayrıca sorunu olanlarda bu konuya yazabilir
SYSERR:LoadMotion: cannot find accumulation data in file 'data/monster/xxxx2/run-dead,special vb..msa'
Sebep: Bu hatanın sebebi data/monster içine hata veren mobun clientteki klasörünü atmanızdır.
Çözüm: Bu klasörün içindeki herşeyi silin.Sadece motlist.txt kalsın motlist.txt içindekileri silin.


-------------------------------------------------------

SYSERR:BlueDragon_GetSkillFactor: BlueDragon: wrong key table sura
SYSERR:Dead: DragonLair: Dragon killed by nobody​

Sebep: Bu Hata settings.lua içinde Ejderhanın Ayarlarının olmaması eksik olmasıdır.
Çözüm: settings.lua / indirerek locale/turkey/ içine atın.

-------------------------------------------------------

SYSERR:Click: CQuestManager::Click(pid=72682, target_npc_name=npc_adi) - NOT EXIST NPC RACE VNUM[Vnum]​

Sebep: locale/turkey/quest/ içinde questnpc.txt içinde olmaması.
Çözüm: locale/turkey/quest/questnpc.txt/ içine giriyoruz.En alt satıra geliyoruz npc_adi yazan yerdeki adi [Vnum] yazan yerdekileri alarak

örneğin hata veren npc olay yardimcisi olsun.
9004 olay_yardimcisi
giriyoruz kaydetip çıkıyoruz.​
 
Son düzenleme:
-------------------------------------------------------

SYSERR:process: FDWATCH: peer null in event: ident 20
Sebep: usr/game/share dizinindeki gamelerin aynı olmaması.İnternet Crashleri.
Çözüm: usr/game/share içindeki gameyi masaüstüne atın.Adını auth yapın.Ordaki authu silip yeni yaptığınızı atın.Auth
/usr/game/g1/auth içindede olabilir. ve dif ekleyin

internet.dif Dif patcher ile gameye okutun.

-------------------------------------------------------

SYSERR:number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 68100 -> 51100 char_battle.cpp 638​
Sebep: mob_proto gold_min'in gold_max'tan yüksek olması.
Çözüm: mob_proto girip gold_min'in gold_max'tan düşük olmasını sağlamak. Elle veya aşağıdaki komutla düzeltebilirsiniz.

Query kodu ; update mob_proto set gold_min = 100 where gold_min > gold_max

-------------------------------------------------------

SYSERR:GetUniqueHpPerc: Unknown Key : adı-no
IsUniqueDead: Unknown Key or Dead : adı-no​

Sebep: Quest Hatasıdır.
Çözüm: Questte sahte metin yaparsınız.Orayı yanlış veya eksik yazmışsınızdır.

-------------------------------------------------------

SYSERR:eek:perator(): Unknown skill attr type 0 vnum 140​
Sebep: At üzerinde ninja ok yağmuru skilli hatası.
Çözüm: skill_proto.sql / indirerek navicattan "player" tablosunda execute yapıyoruz.

-------------------------------------------------------

SYSERR:Cant Load Threewaywar Settings File​

Sebep: locale/'den sonra birşey olmaması navicat "common > locale" içinde locale kısmının boş olması locale/'den sonrasıyla eşleşmemesi
gameden o kısmın düzenlenmesi.
Çözüm: Navicat girin. "common > locale" girip locale yerine turkey yazın. Filezilla açın. "usr/game/share/locale" gelin orda turkey diye klasör açıp map
quest vb.buraya atın. Gamede turkey diye araştırın. Bulunamazsa turkey editlenmiştir.

-------------------------------------------------------

SYSERR:GetMoveMotionSpeed: cannot find motion (name npc_adi race npc_vnum mode 0)
Sebep: data/monster/npc_adi içinde motlist.txt RUN komutu olmaması.
Çözüm: motlist.txt açarak ;
GENERAL RUN 03.msa 100 / Ekleyin. Ekledikten sonra kendinize göre düzenleyin.
CONFIG açarak CHECK_MULTİHACK: 0 yapın.

-------------------------------------------------------

YSERR: GetMotionFileName: Motion: npc_adi have not motlist.txt vnum(Vnum)
Sebep: data/monster/npc_adi içinde motlist.txt olmaması.
Çözüm: mob_proto girin (Vnum) yazan yerde mobun kodu yazar onu araştırın azcık yana kaydırın Folder yazar oraya bir ad yazın.
data/monster içinde gelerek yazdığınız adda klasör açın. motlist.txt açın ve boş bırakarak kaydedin.
Bu syserr hatasını kesicektir. Fakat motion speed verecektir.
indirip data/monster atın mob_protoda Hata veren kodları aratarak Folder yerine fix_server yazın. 2 Sorunda çözülür.

-------------------------------------------------------

SYSERR: Packet: desc buffer mem_size overflow. memsize(131072) write_pos(131064) iSize(24)​
Sebep: PİD Yazamaması.
Çözüm: Düzenli log silen bir script yapmak.

-------------------------------------------------------

SYSERR: Assertion failed: (m_pkAttribute != NULL), function GetAttribute, file sectree.cpp, line 199.​
Sebep: Bu Hata 3 Şekilden Kaynaklı. İlk Olarak server_attr Filesden Settings.txt'daki mapsize Karşısındaki 6 6 Gibi Yazılardan Kaynaklıdır. Onların Uyumlu server_attrleri var. İkincisi NPC Sabitlerken Hata Yapmışsınızdır. 3.sü Map Sayısı 32 Aşmıştır ve Hata Vermektedir.
Çözüm: Hata yaptığınız mapi düzeltmek hala düzelmediyse core bölmek.

-------------------------------------------------------

SYSERR: Process: FDWATCH: peer null in event: ident 21​
Sebep: Son eklenen mobu yanlış eklemişsiniz.
Çözüm: Mobu düzgün eklemek data/monster kısmındaki mob adını bularak düzeltmek.

-------------------------------------------------------

SYSERR:socket_bind: bind: Address already in use​
Sebep: Coreyi iki defa başlatmaktan olur.
Çözüm: start.sh yi tek sefer kullanın. Önemli bir hata değildir.

-------------------------------------------------------

SYSERR:socket_connect: HOST localhost:15000, could not connect.​
Sebep: Db portuna bağlanamamak.
Çözüm: 2089M game kullananlarda böyle bir sorun yoktur. 2010 ilk game kullananlar db portunu değiştirebilir.
usr/game/g1/db içinde CONF dosyasından. Girdikten sonra channel1 içindeki CONFIG db_portta düzeltilir.

-------------------------------------------------------

SYSERR:locale_find: LOCALE_ERROR: "Çince Yazı";​
Sebep: locale_string.txt içindeki çevirmeyi bulamaması.
Çözüm: locale_string açılır ve aşağıdaki örnekten bakılarak düzeltilir.

locale_find: LOCALE_ERROR:
" %s ´Â ±ºÁÖ·Î ÀÔ¸íÇÒ¼ö ¾ø½À´Ï´Ù .";

Örnek yukarıdaki hatayı aldık.

Hatayı locale_string.txt dosyasında bulup Türkçeye çeviriyoruz.

" %s ´Â ±ºÁÖ·Î ÀÔ¸íÇÒ¼ö ¾ø½À´Ï´Ù .";
"Hükümdar %s olarak gidemezsiniz ";

Bu şekilde hem Türkçe hem Çince olarak eklendiğinde sorun düzeliyor.

-------------------------------------------------------​
 
YSERR:regen_load: No mob data by vnum (vnum)

SYSERR:SpawnMob: SpawnMob: no mob data for vnum (vnum)​
Sebep: Regen-npc-boss-stone.txt İçinde Bir VNUM Yazan Yerdeki Mobun Olmadığını Gösterir.
Çözüm: Tüm maplerin içinde bu kodu araştırarak bulmak ve silmek gerekir. Diğer bir çözümü ise mob_proto içinde yeni bir sütun oluşturulur ve VNUM kısmında yazan numara ordaki VNUM yerine yapıştırılır ve sorun çözülür.


-------------------------------------------------------

SYSERR:number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 0 -> -1, item_attribute.cpp 375​
Sebep: Efsun ayarlama
Çözüm: item_attr ve item_attr_rare İçinde Hata Yaptığınızı Gösterir.Navicat girerek düzeltin.

-------------------------------------------------------

SYSERR:ItemLoad: cannot create item by vnum 50124 (name Adı id **)​
Sebep: İtemi bulamaması.
Çözüm: ** ID'li itemin item_protoda olmadığını gösterir. İki çözümü vardır. item açarız ve içinde ** VNUM'lu itemi ararız ve sileriz. İkinci ise item_protoda o itemin ID'sinde item yapmaktır.

-------------------------------------------------------

SYSERR:DoRefineWithScroll: REFINE : Unknown refine scroll item. Value0: 1​
Sebep: refine_proto dönüştürme yaparken hata yapılması.
Çözüm: Bu Hata İtemin Dönüşürkenki İstediği İtemden Kaynaklıdır.
Örneğin 65 silahını 80e çevirirken item istedi ama bu item item_protoda kayıtlı değil. Bundan dolayıdır.
Çözümü o itemi refine_protoda aramaktır. Diğer yöntemi yapamayız çünkü o itemi isterse oyuncu bulamaz oyunda yoktur.

-------------------------------------------------------

SYSERR:DirectQuery: AsyncSQL::DirectQuery : mysql_query error: Column 'name' in field list is ambiguous​
Query: SELECT pid, name, date FROM monarch_candidacy a, player b where a.pid = b.id
Sebep: Monarch yaparken hata
Çözüm: Hex ile uzun uzun çözebiliriz. Bunun yerine direk DB indirebilirsiniz,
slientdb'nin adını db yapın. slientcore kalsın. Yaptıktan sonra db nerde ise genelde /usr/game/share olur oraya atın eskisini silin.
veya usr/game/g1/db içindede olabilir.

-------------------------------------------------------

SYSERR:InitializeItemTable: query error: SELECT vnum, type, subtype, name, gb2312name, gold, shop_buy_price, weight, size, flag, wearflag, antiflag, immuneflag+0, refined_vnum, refine_set, magic_pct, socket_pct, addon_type, limittype0, limitvalue0, limittype1, limitvalue1, applytype0, applyvalue0, applytype1, applyvalue1, applytype2, applyvalue2, value0, value1, value2, value3, value4, value5 FROM item_proto ORDER BY vnum​
Sebep: 2010 Files geçerkenki hatalar.
Çözüm: 2010 Files DB ayarlamasında sık karşılaşılır ve oyunu açtırmaz. Çözümü ise item_proto üzerinde sağ tıklayarak "design table" seçeneğini seçmek. orada yazan
gb2312name 'yi locale_name yaparsanız sorun Kalmaz.

-------------------------------------------------------

TÜM SQL HATALARI[LOGLAMA]

SYSERR: ChildLoop: AsyncSQL: query failed: Table 'log.loginlog2' doesn't exist (query: SET @i = (SELECT MAX(id) FROM loginlog2 WHERE account_id=1 AND pid=41264) errno: 1146)
SYSERR: ChildLoop: AsyncSQL: query failed: Unknown column 'account_id' in 'field list' (query: REPLACE INTO levellog (name level time account_id pid playtime) VALUES('XXX' 53 NOW() 179286 108772 28) errno: 1054)
SYSERR: ChildLoop: AsyncSQL: query failed: Table 'log.cube' doesn't exist (query: INSERT DELAYED INTO cube (pid time x y item_vnum item_uid item_count success) VALUES(102480 NOW() 856670 252046 5082135827729 10 1) errno: 1146)​

Sebep: Log kaydedememe.
Çözüm: Bu tür tüm tablo hataları için mysqlden "log" DB'sine gidin ve CTRL+A yaparak hepsini silin. ardından filezilladan "/var/db/mysql/log" içine girerek temizleyin. mysql kısmına dönerek izinleri 777 yapın. şimdi navicata mysqle geri dönün ve "log" üstünde sağ tıklıyarak "execute SQL file" seçeneğine basıp "fix_log.sql" dosyasını seçin.

-------------------------------------------------------

SYSERR: SetShopItems: Shop: no item table by item vnum #249​
Sebep: shopshop_item hatası.
Çözüm: bu hatada "shop_item" içinde 249 iteminin olduğunu fakat bu itemin item_protoda olmadığını gösterir. "shop_item" içinde 249 aratarak veya kendi "syserr"sinizin içinde yazanı aratarak silin ve bu sorun ortadan kalkacaktır.

-------------------------------------------------------

SYSERR: ForAttrRegionFreeAngle: SECTREE_MANAGER::ForAttrRegion - Unhandled exception. MapIndex: xxx
Sebep: Map hatası.
Çözüm: xxx adlı map indexinin "attr"leri değiştirilmiş eski bir filesden alınarak düzeltilebilir.

-------------------------------------------------------
SYSERR: Process: SEQUENCE 46694400 mismatch 0xaf != 0x0 header 254
SYSERR: Process: SEQUENCE_LOG [UNKNOWN]​
Sebep: command_log'a loglama yapamaması.
Çözüm: Bu hata gm oyundan kod yazdığı zaman comman_log'a kaydederken hata vermesinin sonucudur. Tabloda hata yoktur ama verir.

-------------------------------------------------------

SYSERR: __GetHostInfo: __GetHostInfo() ==> DirectQuery failed(SELECT mIP FROM gmhost)SYSERR: __GetAdminInfo: __GetAdminInfo() ==> DirectQuery failed(SELECT mID,mAccount,mName,mContactIP,mServerIP,mAuthority FROM gmlist WHERE mServerIP='ALL' or mServerIP='ip_adresi')​
Sebep: gm_hostta ip olmaması.
Çözüm: Bu hata gmhost içinde ip olmadığından kaynaklanıyor. gmhosta ip adresinizi girerseniz sorun kalmayacaktır.

-------------------------------------------------------

SYSERR: RunState: LUA_ERROR: locale/turkey/quest/object/state/hair:162: attempt to index field `?' (a nil value)​
Sebep: Quest
Çözüm: Bu bir quest hatasıdır. size nerde olduğunu anlatmaktadır. Oraya gidip questteki hatayı düzeltin.

-------------------------------------------------------

SYSERR: SpawnGroupGroup: NOT_EXIST_GROUP_GROUP_VNUM(2595) MAP(200)​
Sebep: Map_spawn
Çözüm: group_group.txt içinde 2595 bulamamasından kaynaklıdır. Burda map index içinde 200 arayarak karşısındaki mape gidin ve kodu silin. Hata çözülecektir.

-------------------------------------------------------

SYSERR: socket_connect: HOST 220.95.239.40:7120, could not connect.​
Sebep: Game
Çözüm: Bu hata normal 2010 gamede olur. Çözümü 2089M kullanmaktır. authu kendi gamenizle değiştirin.

-------------------------------------------------------

SYSERR: number_ex: number(): first argument is bigger than second argument 700 -> 71, char_skill.cpp 1030​
Sebep: item_proto
Çözüm: Bu hata item_proto value1'in value2'den yüksek olmasıdır. value1 düşük value2 yüksek olmalı.

-------------------------------------------------------

SYSERR: Nov 17 09:14:59 :: LoadSettingFile: cannot open file: locale/turkey/map/metin2_map_xxx/Setting.txt​
Sebep: setting.txt
Çözüm: Eklediğiniz map içindeki setting.txt baş harfini büyük yazın yani: setting.txt bunu Setting.txt yapacaksınız.

-------------------------------------------------------

SYSERR: Nov 17 09:14:59 :: Boot: cannot load MapIndex: locale/turkey/map/index​
Sebep: Map eklerken hata
Çözüm: Eklediğiniz mapi yanlış eklemişsiniz. Yukarıda yazanlardan birtanesi alıp kopyalayın ve düzenleyin bu hata map içindeki settingtown vb. hata yaptığınızdan dolayıda verebilir. Onların baş harfini büyük yazın.​
 
Hata alan var ise konu içerisinde belirtebilir.
 
Son düzenleme:

  Şuanda konuyu görüntüleyen kullanıcılar


Üst Alt